Tesla Driving Experience - Verhaalmakers
16938
post-template-default,single,single-post,postid-16938,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-16.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Tesla Driving Experience

The Tesla Grin’ noemen ze hem wel, de euforische uitdrukking op het gezicht van een bestuurder als hij voor het eerst het gaspedaal van Tesla Model S intrapt. Deze Ipad op wielen zit binnen 4,4 seconden op 100 kilometer per uur en dat levert waardevolle reacties op. Daar draaide het om bij het project Tesla Driving Experience, dat Verhaalmakers deed voor Athlon Car Lease in samenwerking met Vincent Everts. In een Tesla volgebouwd met camera’s scheurden BN’ers, sporters en ondernemers uit de top van het Nederlands zakenleven door Nederland.

Die beleving – The Tesla Grin – daar was het Athlon’s marketing manager Folkert Ruiter allemaal om te doen. Ik wilde Nederland enthousiasmeren voor elektrisch rijden. Het heeft voor veel mensen nog een beetje een geitenwollensokken-imago en daar wilde ik verandering in brengen.  Dan kunnen wij als bedrijf wel heel hard gaan roepen dat de Tesla een mooie auto is en dat hij niet suf is, maar het werkt natuurlijk veel beter als we dat mensen zelf laten ervaren. De gezichten van de bestuurders op de filmpjes spraken boekdelen”. Het werkte, Athlon zag de vraag naar de Tesla Model S een enorme vlucht nemen

In eerste instantie hadden we 150 Tesla’s naar Nederland gehaald, maar de aanvragen liepen zo hard dat we al snel 300 Tesla’s in de lease hadden staan. De filmpjes hebben die interesse zeker in versnelling gebracht. Op gegeven moment wist bijna iedereen: als je in een Tesla Model S wilt rijden, moet je bij Athlon zijn.
Godfried Hartkamp
godfried@verhaalmakers.nl

Voorheen werkte ik als regisseur voor uiteenlopende televisieprogramma’s van publieke en commerciële omroepen. Nu is het mijn missie om ondernemers zoals jij te helpen met storytelling zodat jij succes hebt met jouw verhaal.

Geen reactie's

Geef een reactie